Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povědomí žáků vybraných gymnázií o biopotravinách
Vaňková, Andrea ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou biopotravin a ekologického zemědělství. Primárním cílem je upozornit čtenáře na pozitiva i negativa spojená s biopotravinami, a proto se v této práci zmiňuji o srovnávání ekologických a konvenčních potravin. V praktické části jsou zjišťovány postoje a míra znalostí žáků na vybraných gymnázií z biopotravin. Průzkum byl veden na třech pražských gymnáziích. Praktická část je vytvořena pomocí kvantitativního výzkumu - dotazníkové šetření. K ověření stanovených předpokladů byly použity statistické metody. Při zpracování dotazníků jsem zjistila, že žáci mají spíše nedostatky ve zdravé výživě než v oblasti ekologického zemědělství, proto byl jako pedagogický výstup práce zvolen návrh vyučovací hodiny o zdravé výživě a biopotravinách. Výuková prezentace bude sloužit především žákům gymnaziálních škol, jejím záměrem bude zvýšit povědomí o této problematice.
Vliv označení "superpotravina" na chování spotřebitelů
Neťuková, Markéta ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá označením superpotravina a dopady jeho užití na chování spotřebitelů. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají fenomén superpotravin a jak toto označení ovlivňuje jejich spotřební chování. Teoretická část práce uvádí a vysvětluje terminologii spojenou s pojmem superpotravina. Vysvětluje související pojmy jako je funkční potravina, superovoce a biopotravina. Následně práce rozebírá pravidla značení potravin s důrazem na ty, které nesou zdravotní a nutriční tvrzení. Nastíněn je i současný vývoj trhu superpotravin, na světové a lokální úrovni včetně aktuálních trendů. Teoretická část práce je zakončena rozborem metodologie The Six Elements of Superfruits Success, která definuje šest prvků úspěšné strategie podnikatelského záměru v oblasti superpotravin. Praktická část práce je tvořena výzkumem dopadů na chování spotřebitele a vliv na posun vnímání produktu v okamžiku užití označení superpotravina a biopotravina v České republice. Následně se praktická část věnuje případové studii Jeřáb (produkt obsahující superpotravinu). Jeřábu je navržena nová komunikační strategie s důrazem na skutečnost, že se jedná o produkt obsahující superpotravinu.
Vybrané formy prodeje biopotravin - obchodní řetězce
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit aktuální stav prodeje biopotravin v prodejnách obchodních řetězců z hlediska šíře sortimentu, podmínek a kultury prodeje a na základě získaných dat navrhnout vhodná opatření. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu ekologické hospodářství, přes bioprodukty až k samotným biopotravinám. Praktická část je zaměřena především na vyhodnocení nabídkových listů s konkrétními druhy biopotravin nabízené v jednotlivých prodejnách, dále porovnání nabídky biopotravin mezi maloobchodními jednotkami navzájem a v neposlední řadě porovnání nabídky biopotravin v rámci bývalých okresů. Součástí analýzy jsou i souhrnné poznatky z dotazníkového šetření mezi obchodními podniky. Závěr praktické části je zaměřen na zodpovězení stanovených hypotéz a navrhnutí doporučení pro maloobchodní řetězce.
Přechod podniku z konvenčního na ekologické zemědělství v podhorských oblastech
MRÁČKOVÁ, Jana
Cílem práce bylo posouzení podmínek a vhodnosti vlastní zemědělské farmy pro konverzi. Řešené hospodářství se nachází ve vrcholných partiích Novohradských hor, okrese Český Krumlov. Nadmořská výška antropogenního bezlesí se pohybuje kolem 850 m n. m., jedná se o území, které bylo až do nedávné doby zahrnuto do hraničního pásma s Rakouskem. Hlavním výrobním programem podniku je živočišná výroba, a to chov krav bez tržní produkce mléka. K rozboru subjektivních i objektivních předpokladů vhodnosti farmy pro konverzi bylo použito metody SWOT analýzy. Ta sloužila k rozboru silných stránek, slabostí, příležitostí a hrozeb. Na základě výsledků bylo provedeno posouzení se zpracovanými informacemi z literárních zdrojů. Ze zjištěných skutečností vyplynulo, že současný stav konvenčního hospodaření již plně odpovídá principům a požadavkům uplatňovaných v systému ekologického hospodaření. V závěru bylo konstatováno, že farma má nejlepší předpoklady pro úspěšnou konverzi.
Analýza nabídky biopotravin ve veřejném stravování
KOROUSOVÁ, Radka
Problematikou, kterou se ve své bakalářské práci zabývám, je {\clqq}Analýza nabídky biopotravin ve veřejném stravování``, konkrétně jsem se zaměřila na oblast Písku a nejbližšího okolí. V současnosti zesiluje trend {\clqq}zdravého životního stylu``, kterého jsou biopotraviny již dlouhou dobu nedílnou součástí. Ze všech různých médií se můžeme dozvědět, jak je důležité stravovat se zdravě, chutně a výživně. Lidé si stále více uvědomují význam hodnotného stravování. Spotřebitele motivuje k nákupu biopotravin v prvé řadě zdraví. Biopotraviny můžeme souhrnně označit za vysoce hodnotné a zdravé potraviny. Jsou vyrobené z produktů ekologického zemědělství, v němž se nepoužívají umělá hnojiva, chemické přípravky, postřiky, hormony ani umělé látky. Marketingový výzkum jsem prováděla nahodile prostřednictvím osobního dotazování a dotazování prostřednictvím emailu. Podařilo se mi získat 45 vyplněných dotazníků. V dané oblasti nabízí biopotraviny 4 restaurace. Ty vedl k zavedení biopotravin především zdravý životní styl. Z převážné části však ve vybrané oblasti nejsou biopotraviny k přípravě jídel v restauracích používány. Věří, že největší překážkou je cena biopotravin a provozovatele by k jejich zavedení vedl především vyšší zájem ze strany zákazníků.
Analýza prodeje biopotravin v rámci OŘ - regionální aspekty
MEDEK, Josef
Hlavním cílem diplomové práce je analýza prodeje biopotravin v rámci vybraných obchodních řetězců v jižních Čechách. A to konkrétně vymezení strategie prodeje, sortimentní skladby, podmínek a kultury prodeje biopotravin s ohledem na vývoj za poslední 2 roky. V rámci obchodních řetězců dále pak vymezení silných a slabých stránek prodeje biopotravin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.